28 Nisan 2009 Salı

KARNI YARIK VE ŞEHRİYELİ BULGUR PİLAVI

KARNI YARIK (ben iki kişilik hazırladım siz ölçüyü artırabilirsiniz)
MALZEMELER
2 adet patlıcan
1 adet soğan
2 adet sivribiber
2 adet domates
yeteri kadar kıyma
tuz,kara ve kırmıı biber kardeşler :D
kızartma için sıvı yağ
YAPILIŞI
Patlıcanları alacalı soyup kızarttım sonra tencereye alıp bir bıçak ve kaşık yardımıyla karınlarını yardım :D ayrı bir tavada önce kıymayı kavurdum sonra içerisine soğan ve biberleride ekleyip biraz daha kavurdum enson olarak domatesleri ve baharatlarıda ekleyip biraz daha kavurup ocaktan aldım karınları doldurulmayı bekleyen yarık halde başka bir tencerede yatan patlıcanlarımın karınlarına dolduruverdim bu kıymalı harçtan :) ve üzerlerine tuz ve baharatlardan ekip birazd su ekleyip pişirdim.
Eeeeeeeee sıra geldi bu karnı yarık patlıcanlarımızın yanına en yakışacak yemeğe düşün rana düşün hııhhh buldum şehriyeli bulgur pilavı.
ŞEHRİYELİ BULGUR PİLAVI
MALZEMELER
1 su bardağı pilavlık bulgur
yarım çay bardağı şehriye
biraz sıvı yağ ve tereyağı
çeyrek bulyon (pek kullanmamaya çalışırım ama pilavdada güzel oluyor yani :))
sıcak su
YAPILIŞI
Tencereye yağları ve şehriyeleri koyuyoruz şehriyeler koyu bir renk alınca içerisine yıkanmış bulgurlarımızıda ekleyip iki çeviriyoruz :) Çevrilen bulgurların üzerine göz kararı kaynar suyu boca ediyoruz :) bulyon tuz kara ve kırmızı biber kardeşleride ekleyip iyice suyunu çekmesini bekliyoruz.
Sonraaa pilavımızdan tabaklarımıza servis edip yanına bir tanede karnı yarığımızdan koyuyoruz sonra bunları nefis turşular eşliğinde afiyetle yiyoruz :) Bu arada dünden kalan tarhana çorbasınında hakkını yememek lazım:)
NOT:Öğle yemeğinde bunu yiyip akşamınada hazır dürüm siparişi veriyoruz :))))))

2 yorum:

cigdemonur2 dedi ki...

Bu yemeği çok severim,canım çekti:))

Cocukla Cocuk dedi ki...

en favori yemeklerimdendir...yanında cacık olmazsa olmazı:)) eline sağlık