4 Mayıs 2013 Cumartesi

BU HARİKA YAPRAKLAR TOKATTAN GELDİ

Geçenlerde evimize misafir olan fakat etkinlik telaşımdan yayınlayamadığım sarma canavarı kızımın görünce delirdiği sarmaları sarıca içine uçtuğu bu taptaze yapraklardan bahsetmek istiyorum sizlere canlarım.Ben şimdiye kadar tuzsuz böyle taptaze muhafaza edilmiş üstelikte incecik yaprak görmedim.Memleketten getirdiğim yapraklar bitince çarşıdan pazardan salamura yaprak alırım ama yerken hep dişe dokunur nedense.Sert olur.Ama bu yapraklar öylemi ağızda dağılıyor resmen lokum lokum :) Kayın validem ile sardık bir tencere hem sardık hem sipariş verelim dedik durdu.Tokatın meşhur Narince yaprağı adı gibi kendiside pek narin sapsarı.Bu güzel hediyeleri için Taze yaprağa çok teşekkür ediyorum.Gerçekten herkesin en az bir defa denemesini isterim zaten biz gibi devamıda gelecektir.Bu lezzetlimi lezzetli narince yaprağı nedir neyin nesidir kimin fesidir onu öğrenelim şimdide.
Tokat  ilinde yetişen narince cinsi beyaz üzüm bağlarından elde edilen asma yaprağıdır.İnce ,yumuşak,dilimsiz,lezzetli olması sebebiyle tercih edilir.
Taze yaprağın sitelerinde birde asma yaprakları ile ilgili bir çok şey bulabilirsiniz mesela Asma yaprağının faydaları, asma yaprağının nasıl kullanıldığı.Zeytin yağlı yaprak sarmasından asmayaprağında köfteye kadar bir çok tarifte bulabilirsiniz canlarım.
Gelelim bu harika yapraklarla yaptığım nefis sarmalarıma.Ben antalyaya geldim geleli sarma içi tarifimi değiştirdim bizim evde bu tarif daha çok rağbet gördü özellikle yemeklerle arası iyi olmayan kızım içinde en azından içindekilerin vitaminini alması açısından diğerlerini tek geçtiğim bir tarif :)
İç harcımı şöyle hazırlıyorum.
3 adet orta boy kuru soğanı ve 3 diş sarımsağı robotta çok ince çekiyorum ki kızım yerken ağzına gelmesin.Bir tencereye sıvı yağ ve zeytin yağı ekleyip soğanımı kavuruyorum bir yandanda yine robotta yaklaşık 1 kırmızı ve 2 yeşil biberi çekip soğalarımın üzerine ekleyip kavurmaya devam ediyorum tüm sebzeler ölünce içerisine bir yemek kaşığı biber salçası bir yemek kaşığı domates salçası ekliyorum.Bir yandanda 3 adet orta boy domatesi rendeleyip iç harcıma ekliyorum ve domateslerle beraber biraz pişiriyorum.İçerisine bir çay kaşığı kimyon bir çay kaşığı karabiber bir çay kaşığı kırmızı biber ekleyip tam ölçü veremeyeceğim ama göz kararı yıkadığım pirincimi tavama ekliyorum biraz kavurup içerisine tuzunu ve doğranmış taze nane reyhan veya fesleğen dereotu ve maydanozlarımıda ekleyip soğumaya bırakıyorum iç harcımı.Sonrası malum bu nefis şeyler ortaya çıkıyor.Sen saatlerce sarıyorsun ama hemen çerez gibi bitiyor meret :)

2 yorum:

sevilay yılmaz dedi ki...

Afiyet olsun...www.tazeyaprak.com

Adsız dedi ki...

ahh ahh.. sormayın sarma öyle oluyor saatlerce uğraş ve sonunda çerez gibi yensin gitsin ;)

ellerinize sağlık.. sevgiler..