4 Nisan 2009 Cumartesi

GÜVEÇ

Sanırım benim bu küçük hanımdan dolayı her işim acele olacak bundan sonra.Ama ne kadar acele işide olsa nefis olmuş ne yalan söyleyeyim.Gerçi bir ara etleri kavururken az daha yakıyormuşum son anda yetişip kurtardım gariplri.Tek kişilik güveçlerde birer porsiyonluk yemek yapmaya bayılıyorum sunumu çok güzel oluyor.
MALZEMELER
Kuşbaşı et (ben dana eti kullandım kuzu olsa daha iyi olur sanırım)
garnitür (ben hazır kullandım malum bu aralar hazırcılığa alıştım cimcime yüzünden )
1 adet domates
4 adet biber
tuz,karabiber,kekik
bir miktar sıvı yağ
YAPILIŞI
Öncelikle etlerin suyu iyice çekilene kadar pişirilir sonra içine sıvı yağ konulup iyice kavrulur kavrulan etlerin üzerine bir miktar su koyup biraz haşlanır.Haşlanan etlerin içine garnitür ve baharatlarda eklenerek küçük güveç kapların içine paylaştırılır (etin suyu olacak muhakkak) üzerine domates ve biber dilimleri konulur üzerlerine biraz sıvı yağ gezdirilip üzeri kızarana kadar fırında pişirilir sonrada enfes lezzet bayıla bayıla yenir
UYARI:Parmaklara dikkat yanlışlıkla onlarıda yemeyin :)))))))))

Hiç yorum yok: