22 Nisan 2009 Çarşamba

İYİKİ DOĞDUN BABACIM VE 23 NİSAN

Evet bugün canım babacığımın doğum günü.Doğum günün kutlu olsun babacım.Okadar güzel bir günde doğmuş ki babamın doğum gününü tüm dünya kutluyor.Seni çok çok çok seviyorum babacım bu senede yokum yine yanında ama gönüllerimiz bir biliyorum.İnşallah nice nice yani yaşlarını görürüz hep beraber.Hepimiz (bıcırıkda dahil :))) öpüyoruz ellerinden seni çok seviyoruz.

İstiklâl Marşı


Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır parlayacak!
O benimdir, o benim milletimindir ancak!

Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilal!
Kahraman ırkıma bir gül... ne bu şiddet, bu celâl?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helal.
Hakkıdır, Hakk'a tapan milletimin istiklal.

Ben ezelden beridir hür yaşadım, hür yaşarım;
Hangi çılgın bana zincir vuracakmış? Şaşarım!
Kükremiş sel gibiyim, bendimi çiğner, aşarım.
Yırtarım dağları, enginlere sığmam, taşarım.

Garbın âfâkını sarmışsa çelik zırhlı duvar.
Benim iman dolu göğsüm gibi serhaddim var.
Ulusun, korkma! Nasıl böyle bir imânı boğar,
'Medeniyyet!' dediğin tek dişi kalmış canavar?

Arkadaş, yurduma alçakları uğratma sakın;
Siper et gövdeni, dursun bu hayâsızca akın.
Doğacaktır sana va'dettiği günler Hakk'ın,
Kim bilir, belki yarın, belki yarından da yakın.

Bastığın yerleri 'toprak' diyerek geçme, tanı!
Düşün altındaki binlerce kefensiz yatanı.
Sen şehid oğlusun, incitme, yazıktır, atanı.
Verme, dünyâları alsan da bu cennet vatanı.

Kim bu cennet vatanın uğruna olmaz ki feda?
Şühedâ fışkıracak toprağı sıksan, şühedâ!
Cânı, cânânı, bütün varımı alsın da Hudâ,
Etmesin tek vatanımdan beni dünyâda cüdâ.

Rûhumun senden İlahî, şudur ancak emeli:
Değmesin ma' bedimin göğsüne nâ-mahrem eli!
Bu ezanlar-ki şehâdetleri dinin temeli-
Ebedî yurdumun üstünde benim inlemeli.

O zaman vecd ile bin secde eder -varsa- taşım.
Her cerîhamdan, İlâhî, boşanıp kanlı yaşım;
Fışkırır rûh-ı mücerred gibi yerden na'şım;
O zaman yükselerek arşa değer belki başım!

Dalgalan sen de şafaklar gibi ey şanlı hilâl!
Olsun artık dökülen kanlarımın hepsi helâl.
Ebediyyen sana yok, ırkıma yok izmihlâl;
Hakkıdır, hür yaşamış, bayrağımın hürriyet,
Hakkıdır, Hakk'a tapan milletimin istiklâl!



Bu gün bayram erken kalkın çocuklar
Giyelim en güzel giysileri
Elimizde taze kır çiçekleri
Üzmeyelim bugün annemizi
23 nisan 1920
Türkiye büyük millet meclisinin açılışı



23 nisan 1929
Ankara palasta verilen bir çocuk balosunda çok sevdiği çocuklar arasında
Mustafa Kemal ATATÜRKün solundaki çocuk çok sevdiği Ömer İNÖNÜdür

23 nisan 1921
TBMM başkanı Mustafa Kemal ATATÜRK meclis balkonunda yanında arkadaşları ve millet vekilleri ile birlikte
Mustafa Kemal ATATÜRKün manevi kızı Ülkü
Mustafa Kemal ATATÜRKün manevi oğlu Abdurrahim
Tüm Çocuklarımızın bayramı kutlu olsun

4 yorum:

TAZE NANE dedi ki...

Canım mercimek yeğim için sakallı denilen yemekmi demişsin.
İnan hiç bilmiyorum.
Bu arda resimler çok harika.

ANALI KIZLI HER TELDEN dedi ki...

teşekkür ederim taze nanecim neyse biz ona kalıcı bir isim verelim taze nane usulü mercimekli erişte yemeği :)

Unknown dedi ki...

merhaba canım..iadeyi ziyarete geldim:)sitemi izlediğin için teşekkürler..sitendeki paylaşımların çok güzel..ellerine ve gönlüne sağlık..yine beklerim..sevgiler:)

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

manevi oğlu olduğunu bilmiyordum atamızın...teşekkürler.