1 Haziran 2009 Pazartesi

ÇİĞ BÖREĞE BUYURMAZMISINIZ :)

Eskişehirin meşhur böreği çiğ börek aslında eskişehirde yemek lazım bu böreği ama çarşıda satılanlardan değil eskişehirli birinin eleriyle yaptığı orjinalini yemek lazım mesela anneannem :) anneannem diye demiyorum mükemmel yapar çiğ böreği tabi şimdi artık annemlere devretti çiğ börek yapımını ama kendiside başlarında durup şunu şöyle yapın bunu böyle yapın bak içini az koydun yok çok koydun :) canı durmaz yani :) benimde ilk çiğ börek yapışım oldu bundan sonrada sıksık yapacağa benziyorum :).Buzlukta içli köfteden artan kıymalı harç vardı eşimde ne zamandan beri çiğ börek yapsana diyordu.Bende hemen öğle yemeğine çiğ börekleri sizlerede resimleri yetiştiriverdim aslında çiğ böreğin iç harcı yağsız çiğ kıyma ve soğan benimkinin içerisinde ekstradan salça ve maydanoz var vede kavrulmuş.Ama böyle daha lezzetli oldu sanki :) neyse tarifi vereyim hemen Benim ölçülerimden 7 tane çiğ börek çıkıyor siz ölçüyü artırabiler yada azaltabilirsiniz.
HAMUR MALZEMESİ
2 su bardağı un
1 çorba kaşığı yoğurt
tuz
yaklaşık yarım su bardağı su (kıvamı mantı hamuru gibi olacak)
ORJİNAL İÇ HARCI
yağsız kıyma
tuz,karabiber
ine ince yemeklik doğranmış soğan
Kızartma için sıvı yağ
YAPILIŞI
Hamuru küçük küçük bezelere ayırıyorsunuz.Her birini çok az un ile yuvarlak açıyorsunuz ne çok ince ne kalın delikolmamasına dikkat edin.Sonra açtığımız hamurun yarısına iç harcımızdan yayıyoruz ikiye katlayıp kenarlarını iyice bastırıp ben tırtıklı dönen hamur bıçağıyla kenarlarından kestim (bıçağın adını bilmiyorumda) hamurlar bitince kızgın yağda kızartıyorsunuz
DİĞER İÇ HARÇLARI
ISPANAKLI HARÇ
ıspanak yaprakları
ince ince yemeklik doğranmış soğan
karabiber,tuz
Aynı kıymalı çiğ börek gibi yarım yapılır
DOMATESLİ BEBERLİ HARÇ
kabukları soyulup küpküp doğranmış domates
ince ince doğranmış biber
ince ince yemeklik doğranmış soğan
tuz karabiber
beze açılır ve üzerine domatesli biberli harçtan konulur ama suyunun olmamasına dikkat edin üzerine bir beze daha açılıp kenarları iyice bastırılır ve kesinlikle hamur ince açılmaz sonra diğer çiğ börekler gibi kızartılır.
İşte bu kadar sonra afiyetle yanında ayranla yenir :)

4 yorum:

gullesu dedi ki...

ellerine sağlık:))

Pembe Tatlar dedi ki...

Kim sevmezkii:))
Elerinize sağlık nefis gözüküyorr...
Ben birtane aldım gidiyorum:)

Unknown dedi ki...

çig börege buyurulmaz mı?geldim bile.ellerine saglık.

eyerhagu dedi ki...

ayyy bayılırım ben çiğ böreğe valla bi oturuşta 4 veya 5 tane yiyorum :) ellerine sağlık çok öptüm canım