17 Mayıs 2010 Pazartesi

SEBZELİ YAZ MAKARNASI



Sıcak yaz günlerindee bence çok hafif bir yemek içindeki sebzeler ne kadar kızartılmış olsada bana göre makarnayla birleşince çok yağlı olmuyor heleki yanında bol yoğurtla hımmm yemede yanında yat :D

MALZEMELER
1 paket makarna
2 adet patlıcan
2 adet kabak
2 adet havuç
3 adet patates
2 adet kuru soğan
3 adet yeşil biber
2 adet kırmızı biber
4 adet domates
kızartma için sıvı yağ
tuz, tercihen baharat

YAPILIŞI
Öncelikle makarnalar tuzlu kaynar suda haşlanmaya bırakılır.Bir yandanda bir kızartma tenceresine sıvı yağ konulur ve iyice kızması sağlanır.Patlıcanların kabukları soyulmadan küçük bir şekilde küp küp doğranır ve kızartılır ardından kabaklarda soyulmadan patlıcanlar gibi küp küp doğranır ve onlarda kızartılır patatesler soyulup diğer sebzeler gibi küçük küçük doğranıp kızartılır ardından havuçlarda tıraşlanıp küçük doğranıp kızartıldıktan sonra başka bir tencerede yemeklik doğranmış soğanlarla küçük küçük zar şeklinde doğranmış biberler az miktarda bir yağda sotelenir soğanlar ve biberler iyice piştikten sonra içerisine kabukları soyulup küp küp doğranmış domateste eklenip iyice pişirilir içerisine kızartılan sebzelerde eklenip birazda onlarla pişirilir ve servis öncesi haşlanıp süzülmüş makarnalarla iyice karıştırılıp afiyetle yenir

2 yorum:

Unknown dedi ki...

makarnayi her türlü severim ben.k
üçükken annem sosuna hazırlarken bile yagsız tatsız tuzsuz makarnadan aşırır yerdim.ellerine saglık.

Özlem'in Güncesi dedi ki...

bayıldım görüntüsüne çok seviyorum makarnayı. heleki bol sarmısaklı fesleğenli domates soslu spagetti ye. bol yoğurt kısmına aynen katılıyorum. afiyet olsun:))