9 Nisan 2013 Salı

TAVUKU&SÜTLÜ PATATES ÇORBASI

(SİLİNEN POST GERİ DÖNÜŞ KOPYASI)

TAVUKU&SÜTLÜ PATATES ÇORBASI



Evde bir önceki akşamdan kalma bir kaç pişmiş tavuk parçası vardı canımda nasıl çorba istedi anlatamam.Ama alışılmış tavuk çorbalarıda yapmak istemedim ve aynı zamanda çorbamdada patates olmalıydı (nasıl bir istektir bende anlayamadım:) ) internette ufak bir araştırma yapıp sütlü patates çorbasında kanaat kıldım.Ama benim çorbamda ekstradan tavukta olacaktı hemen mutfağa koştum eksik bir malzeme yok çok şükür :) Gelelim çorbamızın tarifine.
MALZEMELER
2 çorba kaşığı tereyağı
2 tepeleme çorba kaşığı un
1+1/2 su bardağı süt
4 su bardağı su (çorbanın koyuluğuna göre siz kendiniz ayarlayacaksınız)
2 adet patates
1 küçük kase didiklenmiş tavuk (didiklenmiş kelimesinin yerine hangi kelimeyi kullanacağımı bilemedimde :)
tuz
varsa tavuk suyu
ince kıyılmış maydanoz
YAPILIŞI
Öncelikle 2 adet ortaboz patatesimizin kabuklarını soyup küçük küpler halinde doğrayıp az bir suyun içerisinde iyice pişene kadar haşlıyoruz.Patateslerimiz haşlandıktan sonra tereyağını başka bir tencereye alıp eritiyoruz içerisine unumuzuda ilave edip hafif pembeleşene kadar kavuruyoruz.kavrulan unumuzun içerisine azar azar suyumuzu ve sütümüzüde ekleyip topaklanmasını engellemek için karıştırıyoruz (Ben herzamanki gibi blenderimden yardım aldım) daha sonradan haşladığımız patateslerimizi,tavuklarımızı,tavuk suyumuzu ve tuzumuzuda ekleyip kaynayıncaya kadar karıştırarak pişiriyoruz.kaynadıktan sonrada bir beş dakika kadar kısık ateşte yine karıştırarak çorbamızı pişiriyoruz.Servis yapacağımız zaman üzerine ince kıyılmış maydanozla servis yapıyoruz.Öyleki bence maydanoz bu çorbaya çok yakışıyor.
Denemek isteyen arkadaşlarıma lezzeti garantimdir.Misafirede gönül rahatlığı ile yapılabilir
AFİYETLE KALIN :)

5 yorum:

sevda dedi ki...
kış olsada yaz olsada çorba vazgeçilmez bence.ellerine sağlık canım.harika görünüyor.sevgiler.
sarımutfak-hande dedi ki...
HEM LEZZETLİ HEM BESLEYİCİ OLMUŞ ÇOK GÜZEL Bİ FİKİR
ELLERİNE SAĞLIK CANIM
nanemaydonoz.blogspot.com.gül dedi ki...
pataesli yapmamıştım bu çorbayı daha önce
eminim güzeldir eline sağlık canım
birtutamkekik dedi ki...
ooo hemşehrimm!
tam da esen rüzgarda içim üşümüşken,ne iyi olurdu şimdi olaydıı:))
ellerine sağlık canımm.
muhabbetle..

(başlıkta bir harf eksik olmuş canım)
anneanneninemekleri dedi ki...
çok güzel olmuş elerine sağlık

Hiç yorum yok: