9 Nisan 2013 Salı

ELMALI TART

(SİLİNEN POST GERİ DÖNÜŞ KOPYASI)

ELMALI TART



Perşembe günü eşim hiç elmalı tart yapmıyorsun zaten yapmasını bilmiyorsun beceremezsin yapamazsın diye gaza getirmeye çalıştı beni :) başardıda.O hırsla dışarıya fırladım kapının önünde meyve satan teyzeden elma markettende ceviz içi alıp eve geldim.Akşam yemeğinden sonra kolları sıvadım.Elmalı tartımın tarifini rahmetli Esradan yani Büyüleyen mutfak kokusundan aldım.Nur içinde yatsın Esracım paylaşımları hala mutfağımızı mis gibi kokulara bürüyor.Analı kızlı her teldenin gurmeleri olarak ilan ettiğim Emine , Serkan ve eşim Ümit elmalı tartımı çok beğendiler bende eşimin yapamazsın sözlerine inat herzamanki gibi yaptığım yemeğin beğenilmesinden dolayı çok mutluydum.Şimdi tarifime geçiyorum.
MALZEMELER
2 adet yumurta (bir tanesinin sarısı üzeri için)
3 yemek kaşığı yoğurt
2 çay bardağı pudra şekeri
125 gr margarin veya tereyağı
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
2 paket vanilya
aldığı kadar un
ELMALI İÇ MALEMESİ İÇİN
6 adet elma
4 yemek kaşığı şeker
1-2 tatlı kaşığı tarçın
1 su bardağı ceviz
YAPILIŞI
Öncelikle elmalarımızı rendeleyip üzerine şekerimizide ekleyip suyunu salıp çekene kadar pişiriyoruz ardında elmalarımızın içerisine tarçın ve cevizlerimizide ekleyip soğumaya bırakıyoruz.Hamur yoğurma leğenimize tüm malzemelerimizi ekleyip kulak memesi kıvamında bir hamur elde ediyoruz.hamurumuzun üzerine bir miktar hamurdan ayırdıktan sonra kalan hamuru yağlanmış tapsiye kenarlarınıda kaplayacak şekilde yayıyoruz.Tepsiye yaydığımız hamurun üzerini soğuyan elmalı iç malzememizle kaplayıp üzeri için ayırdığımız hamuru merdane yardımı ile açıp şeritler kesip tartımızın üzerini istediğimiz gibi süslüyoruz.hatta benim tartımdaki çiçeği kızım yaptı :) Süslemesi biten tarımızın üzerine yumurta sarısı sürüp pişiriyoruz.Ben üzerine eşimin isteği üzerine pudra şekeri serpmedim o yüzden yumurta sarısı sürdüm.Bence daha iyi oldu tercih sizin tabiki.Arkadaşlar bu tarif üç zorlu gurmenin onayından geçmiştir ve tam not almıştır.Bu yüzden lezzeti garantimdir :)
AĞZINIZIN TADI HİÇ EKSİLMESİN :)

4 yorum:

fatosun mutfagından... dedi ki...
ellerine sağlık canımm..nefiss görünüyor..
MÜNSTER dedi ki...
Ellerinize saglik... Afiyet, sifa olsun... Sevgilerimle,
Gurme Şirine dedi ki...
bu tartın görüntüsü harika...
eminim tadı da öyledir...
sevgiler...
Modamla dedi ki...
En sevdiğim tatlıdır elmalı tart. ellerinize sağlık. blogları keşfediyorum, sizi de yeni buldum. takip ederim bundan sonra. bana da beklerim ;)

http://www.modamla.com

Hiç yorum yok: