19 Şubat 2015 Perşembe

ZEYTİNYAĞLI BARBUNYA


Tazesinide kurusunuda çok sevdiğimiz zeytinyağlı barbunya tarifimi vermek istiyorum size. Benim bugün yaptığım kuru barbunya ama tazesi ile yapmak isterseniz aynı tarifle sadece salça yerine domates kullanarak yaparsanız çok daha lezzetli olduğunu göreceksiniz.

ZEYTİNYAĞLI BARBUNYA

MALZEMELER
Yarım kilogram bir gece önceden ıslattığımız kuru barbunya
2 adet kuru soğan
2 adet havuç
4-5 diş sarımsak
1 yemek kaşığı domates salçası
zeytinyağı
tuz
Servis için maydanoz ve limon


YAPILIŞI
Bir gece önceden ıslattığımız barbunyaları çok yumuşamasına izin vermeden haşlayalım haşlanan barbunyalarımızı süzelim. Tenceremizin içerisine küp küp doğradığımız soğanlarımızı koyalım ve zeytin yağında kavuralım kavrulan soğanlara salçamızıda ekleyip bir müddet daha kavuralım. tenceremize küp küp doğradığımız havuçlarımızı ekleyip üzerini geçecek kadar kaynar su ilave edelim ve havuçları hafif haşlayalım ardından barbunyalarımızı ve sarımsaklarımızı tenceremize koyalım eğer suyu yetersizse üzerini örtecek kadar kaynar su ilave edip tuzunuda ekleyelim ve onbeş dakika kadar daha haşlayalım. Tenceremizin altını kapatalım ve soğumaya bırakalım. oda sıcaklığına gelen yemeğimizi artık servis yapabiliriz. Servis tabağına aldığımız yemeğimizin üzerine ince kıydığımız maydanozlarımızı serpelim ve limon ile beraber servis yapalım.

NOT: Bildiğiniz üzere zeytinyağlılara şeker konulur. Fakat havuç o şeker ihtiyacını karşıladığı için ben ayrıyetten şeker ilave etmiyorum.


7 yorum:

çatlakkafe dedi ki...

Ellerinize sağlık. Nefis görünüyor

kolay yemek tarifleri dedi ki...

çok ama çok sevdiğim bir lezzettir, nefis görünüyor ellerine sağlık, afiyetler olsun sevgiler

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık,evde yiyen olmadığı için yapamıyorum ben severim,ancak misafir gelince pişiriyorum.

Sofradabuluşalım dedi ki...

Çok güzel gözüküyor elinize sağlık..

OnYüzMilyonOje dedi ki...

Ben barbunyaya bayılıyorum ama evdekiler yemeyince yapasım da gelmiyor.

nursevincelezzetler dedi ki...

Afiyet Bal Olsun.. Bizde severiz.. Zeytinyağlı Barbunya davet sofralarının baş tacıdır.

Unknown dedi ki...

Çok severim harika gözüküyor ellerinize sağlık