9 Nisan 2013 Salı

BAL KABAĞI PÜRELİ PASTA

(SİLİNEN POST GERİ DÖNÜŞ KOPYASI)

BAL KABAĞI PÜRELİ PASTA



Öncelikle herkese merhabalar.Gördüğünüz bal kabaklı pastayı uzun zamandan beri yapmak istiyordum hazır kabak tatlımda varken denemek istedim.Bende eşimde çok beğendik.Hem lezzetli hemde kolay bir tatlı denemek isteyen arkadaşlara şimdiden kolay gelsin.Bugün fazla lafı uzatmadan tarife geçeceğim.Bakalım bu tatlıyı nasıl yapmışız TARİF GELSİN LÜTFEN :)))
MALZEMELER
KEK TABANI İÇİN
4 adet yumurta
4 kahve fincanı şeker
5 kahve fincanı un
3/4 su bardağı su
1/4 su bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
İKİNCİ KAT BEYAZ KREMASI İÇİN
5 su bardağı süt
5 çorba kaşığı toz şeker
5 çorba kaşığı un
2 paket vanilya
BAL KABAĞI PÜRESİ İÇİN
2 su bardağı bal kabağı tatlısı püresi
1 su bardağı su
2 tatlı kaşığı nişasta
YAPILIŞI
4 yumurta ile 4 kahve fincanı şeker mikser yardımı ile köpürtülür.ardından içerisine diğer malzemelerde eklenip tekrar çırpılırve kek hamurumuz yağlanmış bir fırın tepsisine dökülerek pişirilir.Kekimiz piştikten sonra beyaz kremamız için olan tüm malzemeler vanilya hariç bir tencereye konularak karıştırılarak pişirilir pişen kremamızın içerisine vanilyalar eklenerek mikser ile çırpılarak pürüzsüz bir kıvam elde edilir ve kremamız kekimizin üzerine dökülerek kekin üzeri krema ile kaplanır.Ben kremadan üzerini süslemek için bir miktar ayırdım.Ardından bir tencereye 2 su bardağı kabak tatlısı püremiz konulur içerisine su ve nişastada eklenip püremizde pişirilir ve pişen püre kremanın üzerine dökülerek pastanın heryeri balkabağı püresi ile kaplanır.Ardından istediğiniz şekilde süslenir.Ben krema torbamın içerisine beyaz kremadan koyarak pastamın üzerine enine çizgiler çektim ve kürdan yardımı ile gördüğünüz deseni oluşturdum süsleme işi size kalmış :)
BU HAFTANIN İLK GÜNÜNDE HERKESİN AĞIZ TADIYLA GÜZEL BİR HAFTA GEÇİRMESİNİ DİLİYORUM

7 yorum:

sevda dedi ki...
harika bir pasta olmuş canım.bayıldım görüntüye.ellerine sağlık.sevgiler.
fatosun mutfagından... dedi ki...
ellerine sağlık canım..sevgiyle kal..mutlu huzurlu bir hafta geçirmeni dilerim:))
Gurme Şirine dedi ki...
çok değişik bir pasta olmuş, görüntüsü çok hoşuma gitti...
eminim tadı da harikadır...
ellerine sağlık canım...
sevgiler...
caferengigül dedi ki...
çok çok çok güzel, elinize sağlık.Ben balkabağını çok ama çok severim.
bir kase lezzet dedi ki...
BEN GELDİM HUU ARKADAŞIM NASILSIN.
NELER YAPMIŞ HAMARATIM KABAĞI ÇOK SEVERİM HELE SENİN ELİNDEN OLAN HER ŞEY HARİKA
:))
ELLERİNE SAĞLIK CANIM HAVA BOZDU SENİN TATLIN GÜNEŞ GİBİ AYDINLATTI
:))
cafemuss dedi ki...
Sayfaya bir girdim başım döndü tatlı cenneti gibi (: ellerinize kollarınıza sağlık ya. hepsi enfes görünüyor.
Fatma dedi ki...
çok harika görünüyor ellerine sağlık canım tarifin not alındı
sevgiler:)

Hiç yorum yok: