9 Nisan 2013 Salı

EKLER PASTA

(SİLİNEN POST GERİ DÖNÜŞ KOPYASI)

EKLER PASTA

Şu postumdada yazdığım gibi bir kaç haftadır fakültelerdeyim tomografimi çektirdim ve sonuçları cuma günü çıktı çok şükür allahıma kitle diye şüphenilen şeyin eskiden kalma bir kalıntı olduğunu söyledi doktorum eşimde bende derin bir nefes aldık deyim yerindeyse üzerimizden büyük bir yük kalktı resmen.Eşim özel derse yetişecekti cuma günü fakat beni yalnız bırakmamak için erteledi dersini Aybükeyede sağolsun Emine baktı akşama kadar.O gün deri testiminde açılımı yapıldı her nevi polene karşı alerjim çıktı.Allahım dedim bu ne tahıllar otlar ağaçlar daha neler neler :) Doktorum bir kan testi daha verdi onuda yaptırdım sonucunu nisan ayında alacağım o testin sonucuna göre aşı olup olamayacağım belli olacakmış.Bakalım artık hakkımızda hayırlısı neyse o olsun.Emine biz hastanedeyken mesaj göndermiş akşama bizde yemek yiyeceğiz diye.O akşam bize nefis bir tava ziyafeti çeken Emine ve Serkanın ellerine sağlık diyorum ve fotoğrafını niye çekmedim diye kendime kızıyorum :)
Daha yemek masasındayken Emineye ayyyy canım nasıl hamur yapmak istiyor dedim oda hadi yapalım ne yapalım ekler olsun hadi dedik ve kolları sıvadık.Görünüşüne aldanmayın tadı nefisti her ne kadar lezzeti konusunda henüz fikirlerini alamasamda eminelerin bizim evde hemen tüketildi.Fikirlerini alamadım şöyleki eşim biz ekler pastaları yaparken biraz rahatsızlandı ve eve geldi bizde pastaları bitirip paylaştık ve eve döndük :) Neyse efendim fazla uzattım çene çene dır dır nereye kadar değilmi :)
30 adet Ekler pasta çıkıyor
MALZEMELER
2 su bardağı su
125 gr. margarin veya tereyağı
4 adet yumurta
9 tepeleme yemek kaşığı un
İÇ KREMASI
3 su bardağı süt
3 çorba kaşığı şeker
1,5 çorba kaşığı un
3 tatlı kaşığı nişasta
2 yumurta sarısı
1 paket sade kremşanti
ÇİKOLATALI SOS
250 gr. damla çikolata
2 çorba kaşığı su
1 çorba kaşığı margarin veya tereyağı
YAPILIŞI
Öncelikle iç kreması için gerekli olan tüm malzemeler bir tencereye konulur kremşanti hariç ve pişirilip soğuması için serin bir yere alınır.Ayrı bir tencerede 2 su bardağı su kaynatılır ve içerisine margarin eklenip eritilir eriyen margarinin üzerine un azar azar eklenip güzelce pişirilip hamur haline getirilir.Bu hamurumuzda soğuması için serin bir yere alınır.Soğuyan hamura yumurtalarımız teker teker kırılıp mikser yardımı ile çırpılır ve elde ettiğimiz hamur bir torba yardımı ile yağlı kağıt serilmiş bir tepsi üzerine silindir şeklinde dizilerek önceden ikiyüz derecede ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar yaklaşık yarım saat pişirilir (ben krema torbası yerine poşetin ucunu keserek kullandım)Pişen hamurlarımızın tek kenarları bir bıçak yardımı ile kesilir.Soğumaya bıraktığımız kremanın içerisine bir poşet kremşanti eklenip mikser yardımı ile köpürtülür.Elde ettiğimiz iç kremamızı krema torbasına doldurup kenarlarını kestiğimiz ekler pasta hamurlarımızın içerisine doldurulur.Ve üzerine benmari olarak erittiğimiz çikolatalı sosumuz sürülerek servis yapılır.Denemek isteyen arkadaşlarım ben bu defa şeklinden memnun olmasamda lezzeti bizim evde çok beğenildi ve anında tüketildi :) Yani lezzeti garantimizdir :)
HERKESE LEZZETLİ AFİYETTE BİR HAFTA DİLİYORUM :)
NOT:Bu arada cicibicişeyler blogunun sahibi arkadaşımız çok güzel bir hediyeleşme etkinliği düzenlemiş üstelik etkinliğimizin konusu kalp ve blog sahibi olmayan arkadaşlarımızında katılabileceğini belirtmiş ben katıldım katılmak isteyen arkadaşlar sizi buradan alalım

8 yorum:

bir kase lezzet dedi ki...
CANIM ÇOK GEÇMİŞ OLSUN ALLAH KORUSUN ARKADAŞIM
:))))
MMM ELLERİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL OLMUŞ BEN ÇOOK SEVERİM.
YEMEĞEMİ GELSEM CANIM.
:))
abide berkman dedi ki...
Ellerine sağlık çok güzel olmuşlar.Şimdiye kadar 2 kere denedim ikiside olmadı.Ya hamurunu beceremedim yada kreması kötü oldu.3.kez denemeye korkuyorum :)
sarımutfak-hande dedi ki...
oooo süper olmuş ellerine sağlık
ada ve deniz dedi ki...
geçmiş olsun:))
Gurme Şirine dedi ki...
ekler pastayı çoook severim...
ellerinize sağlık...
sevgiler...
ANALI KIZLI HER TELDEN dedi ki...
bir kase lezzet canım iyi dileklerin için çok teşekkür ederim tabiki beklerim herzaman gelebilirsin

abide berkman canım teşekkürler ama sen yinede pes etme derim ben birde benim tarifimden dene beğeneceksin muhakkak

sarımutfak hande sağl canım benim

ada ve deniz teşekkür ederim arkadaşım

gurme şirine teşekkür ederim canım
Saadet dedi ki...
öncelikle geçmiş olsun...
sonrada aşkolsun:) ofisteyken bu tatlılarrr aman... çok acıktımmm:)
ANALI KIZLI HER TELDEN dedi ki...
:) saadetcim sana aşkolsun gelicem dedinde yapmadım mı :)) sen gel yeterki yaparım arkadaşım

Hiç yorum yok: