9 Nisan 2013 Salı

GÜL DESENLİ ZENCEFİLLİ KURABİYELERİM

(SİLİNEN POST GERİ DÖNÜŞ KOPYASI)

GÜL DESENLİ ZENCEFİLLİ KURABİYELERİM

Herkese günaydınlar.Şu bir kaç günlük yokluğumda herksin günleri güzel geçmiştir umarım benim günlerim değişik, farklı bişeyler yapma isteğiyle dolu geçti uzunca bir araştırma ve bir dizi video izlemelerim ardından bu kurabiyeleri yapmaya kararverdim.Çıkan sonucu ben bile tahmin edememiştim ilk denememe reğmen bekeldiğimdende harika kurabiyeler ortaya çıktı.Sanırım nakışçı olmamında verdiği bir kolaylıkla kurabiyelerime çiçek açtırdımda denebilir :) Çok zevkli bir çalışmaydı denemek isteyen arkadaşlara izlediğim videonun linkini veriyorum Deneyen arkadaşlar vay ben neymişim be diyecekler bundan eminim :)
Gelelim kurabiye ve icing tarifimize.Kurabiyemin tarifini Bakerella nın kurabiyelerinden uyarladım.Kendisi pekmezde koymuş fakat ben koymadım.Herkes sabırsızlanıyor değilmi tamam tamam sizi daha fazla bekletmeden tarifime geçiyorum:) Bu arada ben Bakerellanın ölçülerinin yarısını yaptım ve 20 adet kurabiye çıktı.










ZENCEFİLLİ KURABİYE


2,5 su bardağı un

yarım çay kaşığı kabartmatozu

1/4 çay kaşığı tuz

1,5 çay kaşığı toz zencefil

1 çay kaşığı tarçın

yarım çay kaşığı toz karanfil

150 gr tereyağı

yarım su bardağı şeker

1 yumurta


ROYAL İCİNG İÇİN MALZEMELER


1 adet yumurta beyazı

1,5 su bardağı ince çekilmiş pudraşekeri

istenirse renklendirmek için gıda boyası

bir çimdik tuz


GÜL DESENLERİ İÇİN


ince uçlu fırça

jel gıda boyası


KURABİYE YAPILIŞI


Tüm malzemeler yoğrulup bir kurabiye hamuru elde edilir.Başlarda hamurunuz toparlanmayacak gibi gelebilir moralinizi bozup pes etmeyin kıvam alacaktır.Ardından hamurunuzu düz bir zeminde 1-2 mm kalınlığında açın ve bardak veya kurabiye kalıbı ile kesin. Daha sonradan kurabiyelerinizi yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsinize alın ve üzeri hafif pembeleşene kadar pişirin fırından çıkartın ve soğumaya bırakın.Kurabiyeleriniz soğurken sizde royal icinginizi hazırlamaya başlayın

ROYAL İCİNG YAPILIŞI


1 adet yumurtanın akını bir çimdik tuz ile beraber iyice köpürtün baya yoğun ve sert bir kıvam alacak.Ardında pudra şekerinizi azar azar ilave ederek çırpmaya devam edin tüm pudra şekerinide ilave ettikten sonra biraz daha karıştırın.Ben icingin bir kısmını gri bir kısmını beyaz yaptım siz istediğiniz rengi kullanabilirsiniz.İcingi ince uç taktığınız krema tobasına alıp soğuyan kurabiyelerin üzerine dıştan başlayarak kurabiyenin şeklinde doldurunuz ve kurumaya bırakınız.Kuruma işlemi yaklaşık iki saat sürer.Kuruyan kurabiyeleri istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz.




Ben resmen bu kurabiyelerle sitres attım diyebilirim.Sakinleştim huzura erdim :)


HERKESE DOPDOLU MUTLULUKLAR DİLİYORUM.






12 yorum:

Öğretmenin Mutfağı dedi ki...
Harika görünüyorlar. Maşallah marifetlisin de. İlk denemede bu kadar iyi sonuç olursa. Ustalık halini merak ettim doğrusu. Ellerin dert görmesin. Sevgiler...
anne eli gibi dedi ki...
günaydın canım,bencede ilk deneme için gayet güzel olmuşlar,ilerleyen günlerde bende denemek istiyordum video çok işime yarayacak sapol canım..
Gurme Şirine dedi ki...
tasarımlı kurabiyelerini çok sevdim...
ellerine sağlık canım...
kocaman sevgiler...
ANALI KIZLI HER TELDEN dedi ki...
arkadaşlar hepinize tek tek teşekkürederim
bir kase lezzet dedi ki...
TEPRİKLER ARKADAŞIM ELLERİNE SAĞLIK ÇOK BAŞARILI:)
AZMİN ELİNDEN KİMSE KURTULMAZ:)
sevda dedi ki...
tablo gibi çok güzel olmuşlar canım.ellerine sağlık.sevgiler.
mehtap dedi ki...
nakış gibi olmuş kurabiyeler,nefis.
Şehrinaz dedi ki...
gerçekten benimde bu sıralar çok yoğun geçiyor

kurabiyeler harika görünüyor ellerine emeklerine sağlık...
Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...
emeğine sağlık, çok güzeller...
bir kase lezzet dedi ki...
CANIM BEN GELDİM:)
NASILSIN.
BEN KURU FASULYEYİ AKŞAMDAN ISLATMIYORUM SEVGİYLE KAL.
ÖZLEMCE dedi ki...
marifetlı blog sahibesi merhaba.... ellerine sağlık.... benimde blogum var artık bir göz gezdırırsen sevinirim...
Tuuba dedi ki...
İade-i ziyarete geldim =) Kurabiyeler harika görünüyor, nasıl da uğraşmışsın öyle, seninkiler gibi üzerine desen ypacak zamanı bulamam belki ama evde zencefilim var,, kurabiyeyi denemek istiyorum.. Ellerine sağlık ;)

kayisikivami.blogspot.com

Hiç yorum yok: